Monday 24 October 2011

Paris - le troisième jour

Třetí a zároveň poslední den našeho krátkého pobytu byl snad neplnější ze všech. Viděli jsme kus Paříže a skoro celé centrum jsme prochodili.. Nohy bolely, né že né.


Naše první zastávka byla Louvre, do kterého jsme šli procházkou přes Tuilerijské zahrady, které ale byly opravovány. Bohužel. V Louvru jsme dostali vcelku dlouhý rozchod, abychom se mohli více porozhlédnout. Čas se mi zdál spíše přebytečný, ale nakonec se ukázalo, že i celý den je málo. Jako první jsme se byli podívat na Jocondu (čti Mona Lisa) a potom jsme procházeli egyptskou a starověkou expozici. Nádhera a dokonce mě to nesmírně pohltilo a bavilo.

Poté jsme zamířili k Centre de George Pompidou, které se skoro nikomu nelíbilo, stejně jako přilehlá fontána. já jsem si tohle místo zamilovala. Poté jsme kličkovali uličkami Paříže a zamířili na bulvár s obchody Channelu, Diora a náměstíčko s Lousiem Vuittonem a hotelem Ritz. Poté jsme šli do kostela St. Madeleine. Poté jsme znovu spousta uličkami doklopkali na Place de la Concorde s Obeliskem. Zde jsme dostali rozchod a sraz jsme měli u Vítězného oblouku. Les Champs- Élysées jsme se procházeli zhruba hodinu a pak jsme si na přechodu, když byla ještě zelená (potom asi i červená) fotili L'arc de triomphe.



Odtud jsme šli uličkami na Trocadero. Tady jsme znovu dostali rozchod, tentokrát už vyhrazený La Tour Eiffel. Skoro 3-hodinový rozchod nám nestačil na to, abychom vyjeli až do 3. patra věže. Bohužel, ale i bohudík. O důvod víc, proč se tam vrátit. Neskutečná fronta, kterou jsme stáli něco přes hodinu. Nakonec jsme se vystresovaní probojovali k okénku, kde nám paní na kamarádovy dotazy ohledně času, který máme, odpovídala dost zmateně, ačkoliv tvrdila, že anglicky umí. Koupili jsme si tedy lístky jen do druhého patra a pan "trhač" nás ujistil, že všechno bez problémů stihneme. Jízda výtahem byla zvláštní, docela jsem se i bála. Nezvyklé, že výtah jede po boku budovy.. Nahoře se nám naskytl úžasný výhled. Bylo nádherně, navíc se blížil západ slunce! Zážitek minimálně nejkrásnější pro letošek! ♥ Už ve frontě jsme skoro všichni potřebovali šíleně čůrat a tak jsme měla další zážitek. Ve druhém patře je WC, takže jsem si odskočila na Eiffelovce! Pot jsem se opět vrátila pozorovat krásy Paříže z výšky. Úžasné chvíle, které se nedají popsat. Za necelou hodinku jsme sjeli výtahem dolů a procházkou se vraceli na Trocadero, pořizujíc ještě závěrečné fotky. Nakonec nás profesoři překvapili, že nám umožnili počkat, až se Eiffelovka rozbliká. Je nádherná i v noci díky zlatému osvícení. :) Eiffelova věž je nesmírně obrovská, mnohem větší, než jsem si ji představovala.



 Krásné a trochu smutné rozloučení a rychle jsme museli naskákat do autobusu, který nás už odvážel zpět domů. Do ČR jsme přijeli trochu dříve, než jsme měli v plánu. Cesta utíkala rychleji než ta tam, jak to bývá pokaždé. Prospala jsem 90% času v autobuse.





Ještě teď jsme smutná z toho, že všechno skončilo.. Ale těším se na další výlet tam, musím tam jet, i kdybych neměla měsíc jíst nic jiného než suchý chléb. :D Pojedeme tam totiž určitě s J. a budeme se mít nejvíc parádně! ♥ :)

4 comments:

  1. Překrásně, opět, napsané a jsem moc ráda, že sis to tak užila, a věřím, že s J. si to užiješ ještě lépe :)
    Ale chybička se vloudila: ,, kamarádovi dotazy" Y! :D

    ReplyDelete
  2. děkuji moc za připomínku i pochvalu. vše už je dáno do pořádku. já jsem velký odpůrce blbečků, co neumí česky, se dost stydím.. ale chybička se vloudí. :)

    ReplyDelete
  3. ten západ slunce na Paříži je něco nádherného :-), muselo to byt opravdu krásné koukat z Eifelovky :-) zažitek Wc super, teď když se tě zeptá někdo na nejneobvyklejší místo kde jsi byla na záchodě máš jasnou odpověd :-D. Mám radost i za tebe :-)

    ReplyDelete
  4. Tak ty to hlavně ani nepotřebuješ, takže se s klidným srdcem může cpát dál :)
    V louvru jsem byla taky, tam to bylo fáájn! A líbí se mi ta druhá fotka - hodně zajímavé! Tyjo, že si ty názvy tak pamatuješ, já bych si zapamatovala jednu věc a to možná tak Eiffelovka a byla bych ztracená :D Tak jste byli jen ve druhém patře? My taky a bohatě mi ta výška stačila! Ovšem ta blikající jen nejkrásnější pohled na celým světě! Taky se tam chci ještě jednou podívat, jinak moc krásný třídílní report o Paříži :))) A na závěr Ti také popřeju krésný zbytek prázdnin :))

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!