Saturday 28 January 2012

Knižní tipy (4)

Nejprve se omlouvám za delší nečinnost, kterou přičítám mnohým akcím a hlavně škole, kde už bohudík známky uzavřené jsou. 

Dnes přináším tipy na leden (nebo spíše únor). V zimě se moc věcí nedá dělat, pokud není venku nádherně a nelákají nás zasněžené vrcholky hor. Stmívá se pořád ještě moc brzo na večerní procházky po okolí a prsty mrznou během deseti minut pobytu venku. Kniha je proto jedním z nejlepších společníků pro tyto pošmourné chvíle.




Pohyblivý svátek - Ernest Hemingway

Tato kniha je naprosto úžasným obrazem Paříže během 20. let minulého století. Woody Allen čerpal z těchto příběhů ve filmu Půlnoc v Paříži. Ernest zde popisuje svůj život ve městě, které je snad nejkrásnějším na světě. Vypráví zde (a to velmi poutavě) o seznámení s Gertrudou Steinovou, Scottem Fitzgeraldem a dalšími význačnými osobnostmi jako je třeba Joyce..


Paní Bovaryová - Gustave Flaubert

Opět tip na povinnou četbu. Tato kniha spadá do období realismu, ve kterém podle mě vznikla ta nejlepší díla - zvláště v Rusku a Francii a já sama mám z této doby nejvíce děl na seznamu k maturitě z češtiny. Příběh se odehrává opět v mé milované Francii a je více než spletitý. 


Hrdý Budžes - Irena Dousková

Na závěr něco pro pobavení. Určitě tuto knihu mnozí z Vás znají v podání Báry Hrzánové na divadelních prknech. Komunistická doba očima malé Helenky a její legendární hlášky. Zde uvádím alespoň jednu: "Na kostele zvoní zvon. Seru, sereš, sere on. Na mou věru jak tak seru. Tak mi přišlo na mysl jak sral kníže Přemysl."


4 comments:

  1. Paní Bovaryovou si chci přečíst, když jsem o ní měla referát do frániny :D A máš naprosto pravdu, v realismu rozhodně vznikla ta nejlepší díla, hlavně v Rusku a Francii!

    ReplyDelete
  2. Pani Bovaryova mi teda zas tak spletita neprisla.. A zavidim ti, ze te knizky z tohohle obdobi bavi, ja u nich spis usinam nudou, mam rada autory 2. pol. 20. stoleti.. :)

    ReplyDelete
  3. ani jednu knihu jsem nečetla, i když se musím přiznat, že Paní Bovaryovou mám doma. Jinak děkuji za pochvalu a to tričko je skvěle nosim ho ráda :-)

    ReplyDelete
  4. nejvíc jsi mě nalákala na paní Bovaryovou, musím si ji přečíst :)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!