Wednesday 1 February 2012

Death penalty - YES or NO?

..opět bych Vám ráda napsala něco o našem semináři. Nyní probíráme téma trestu smrti a jeho znovuzavedení v ČR (minulé téma byla adopce registrovanými páry - články najdete v archivu v příslušné rubrice Currently).

Tématem trestu smrti se zabýváme několik týdnů - i když podstatně kratší dobu než jsme řešili předchozí téma. Vyzkoušeli jsme si průzkum veřejného mínění v našem městě, který mi přišel hodně přínosný a taky jsem si připadala šíleně důležitá - s deskama a visačkou se jménem a názvem školy, prestižní gymnázium, to víte!
Pak jsme měli několik diskuzí, debat a dohad - miluju, jak na sebe vždycky řveme ještě o přestávce kvůli oběšení nebo lesbičkám. Hlavně ze sebe všichni děláme děsně vzdělaný lidi a chováme se jakože na úrovni.
Nakonec jsme měli ve dvojicích (jen já musela mít něco speciálního a být ve trojici) prezentaci, ve které jsme zastupovali nějakou organizaci (já konkrétně Amnesty internetional) a přednášeli ostatním naše názory a argumenty. Byla jsem nadšená, že jsme byly označeny za profesionálky, holky z vejšky, měly jsme prý skvělé vystupování a i největšímu rejpalovi jsme se líbily. Háá!



Tohle téma mě docela chytlo, nejprve jsem byla striktně pro. Někteří už mě znáte, plácnu hned, co mě napadne, nedomýšlím důsledky. Což tedy není úplně nejlepší. Později jsem překlenula přes názor neutrální - který nesnáším (bože, musíte mít přeci názor, nemůže Vám být něco jedno!) až k názoru, že jsem spíše proti. Záleží, jak za co, jak pro koho. Jen je to děsně zneužitelné, v našem systému nemožné - jak z hlediska totálně prohnilé jurisdikce, tak také některých smluv a naší Ústavy.

Seminář je pro mě nesmírně přínosným, naučím se zde argumentovat, vystupovat před lidmi a spoustu dalších věcí, které se hodí do každého povolání. Příštím tématem by mělo být ACTA, SOPA, PIPA - což mi připadá hodně zajímavé a aktuální. Zatím i přes nesouhlas okolí vítězí v anketě.

Jaký máte vlastně názor na taková témata jako je třeba trest smrti? Přeci jenom takové otázky hýbou společností, chtěli byste mít seminář jako já a dozvědět se něco víc? :)

6 comments:

  1. TTen seminář musí být určitě přínosný. Už jenom naučit se veřejně (třeba jen před třídou) prezentovat názor, je podle mě hodně důležité... :) U nás sice takové semináře nemáme, ale učíme se takto vystupovat jinými způsoby.. :)
    Co se týče trestu smrti, já jsem asi pro.. Tedy samozřejmě jak pro koho, za co.. Ale myslím si, že někteří lidé by měli být prostě popraveni za to, co udělali..

    ReplyDelete
  2. Debaty na taková témata mě vždy zajímaly a bavily, podívat se na problém z několika úhlů pohledu... Ale jednodnažně svůj názor stejně říct nedovedu, jak píšeš Ty, bylo by to strašně zneužitelné, omyly nejsou vyloučeny a opravdu chceme oko za oko, zub za zub?

    ReplyDelete
  3. tak to musela byt uzasna pocta!
    http://cookieswardrobe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Debatování je jistě přínosné, ale holá poznámka, jak je u nás justice prohnilá, mě vždycky zvedne ze židle (protože pracuju u soudu). A zavedení trestu smrti by znamenalo vypovězení mezinárodních smluv, takže to je spíše teorie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky za komentář. Já bych se ráda o tomto tématu rozpovídala, ale připadá mi, že to není stavěné pro blog a nikdo by na to nebyl zvědavý. Já osobně mám pocit, že náš stát jde celkově do kytek a nejen justice na tom není nejlépe. Už jen naše nízká trestní sazba.. Klidně bych se na toto téma rozpovídala více. ;)

      Vím, že trest smrti je už kvůli smlouvám na mezinárodní úrovni a Listinou základních práv a svobod naprosto nemožný. Tedy pokud bychom si nechtěli rozházet mezinárodní kontakty a vztahy. Což je, myslím, nepřípustné. Navíc trest smrti není otázkou č. 1 v našem státě..

      Delete
  5. nebudu mít tak šíleně vlasy
    Budu je mít takto jednoduše http://www.flickr.com/photos/71024093@N05/6806113523/sizes/l/in/photostream/ :)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!