Tuesday 20 March 2012

Laskavé slovo na každý den - Petr Weissman


Citáty Aristotela, Seneky nebo svatého Augustina , které jsou stále nadčasové. V této knize ale najdete i mnoho výroků moderních filosofů, vědců či spisovatelů. 
Úvahy, krátké citáty a motivační věty, prokládané příběhy ze všech koutů světa, útržky z děl slavných spisovatelů. Kniha je opět řazena systematicky, na každý den je tu vyhrazena jedna stránka se třemi odstavci či oddíly. Každý den zde najdete tučně vytištěnou větu se zamyšlením, výzvou k reflexi, povzbuzením nebo dalším laskavým slovem. Odtud je i název knihy.




Můžete samozřejmě podvádět a koukat dopředu jako já. Už jsem si prohlédla své narozeniny a na datu 13. května stojí toto:
"Mysleme stále na to, že všechno pomíjí, proto ať nás nic neznepokojuje, protože všechno nám slouží k tomu, abychom získali opravdové štěstí." Svatá Marie Dominika Mazzarellová


"Dnes poděkuji za život, který je mi dán k tomu, abych ho využil k dobrému."


+ je tu připojen ještě text o klasickém výroku z Bible "prach jsi a v prach se narátíš." ve srovnání s "Carpe diem!" Zvláštní, tolik se v tom vidím..

Takovéhle knihy mi zkrátka dělají radost a myslím si, že nejsem sama. Je to příjemné, usednout ke knize a vyhradit si pět minut pro sebe, pro svou duši a srdce.. Proto si pořiďte tuto nebo podobnou knihu a zkuste se v dnešním stresovém světě na chvíli zastavit sami se sebou.

5 comments:

  1. Moje nejlepší kamarádka má taky narozeniny 13. května :). Citáty miluju, a takové knížky jsou krásné :).

    ReplyDelete
  2. mám celou jednu velkou polici s knihami citátů, listování v nich je skvělým implzem k zamyšlení. Shodou náhod jsem zrovna dnes narazila u kamarádky na knihu, kterou nutně musím mít. Je od Petra Bakaláře a jmenuje se Kniha otázek. Vřele doporučuji ;o)

    ReplyDelete
  3. Mimochodem, dívala jsem se na Midnight In Paris a moc se mi to líbilo :). Děkuju za tip :)

    ReplyDelete
  4. citáty mám moc ráda,... zrovna jdu dnes do knihovny, tak třeba ji tam objevím, nebo něco podobného

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!