Sunday 27 May 2012

Knížky z dětství

Dnes Vám přináším článek se svými oblíbenými dětskými knihami, které mě provázely několik let. Jaké knihy jste četli Vy? Jaké jste měli nebo máte oblíbené a jaké budete předčítat svým dětem? 


Mou první oblíbenou knihou byla tato Knížka na polštář - tahle je konkrétně o zajíčkovi (což je vzhledem k mému příjmení tematické), ale z této řady je ještě spousta dalších - o prasátku, o opičce, o kočičce, ...



Další mou oblíbenou knihou byla a stále je Můj medvěd Flóra, což je knížka zděděná ještě po mamce. Je to vidět i na jejím obalu. Každý večer nám mamka nebo taťka předčítali a dost často právě z této knížky, protože jsme ji milovali. Na fotkách níže jsem vybrala oblíbené úryvky - ty vždycky taťka předčítal srandovním hlasem a my se řehtali pod peřinami.




První pořádná knížka, kterou jsem přečetla docela sama byla Honzíkova cesta od Bohumila Říhy. Nejvíc se mi  však líbily ilustrace Heleny Zmatlíkové, které jsem se potom snažila napodobovat. Pamatuju si na příhodu s družstevními vajíčky nebo s duhovými kuličkami. Měla jsem ji také ve čtenářském deníku.



A poslední knihou je Luisa a Lotka. Tu milovaly všechny holky ze třídy včetně mě. Já jsem se také chtěla jmenovat podle jedné z hlavních protagonistek. Navíc byla kniha i zfilmována a hrály zde dvojčata Olsenovy, které jsem také obdivovala. 

3 comments:

  1. Poslední dvě nechyběly ani v mé knihovničce, ale mojí největší oblíbenkyní byly Děti z Bullerbynu, ty jsem četla klidně i několikrát po sobě :-)

    ReplyDelete
  2. Měla jsem ráda různé pohádky, ale zrovna tyhle knížky se mi moc nelíbily :-) Každý má však jiný vkus a na té první je ten králíček tak roztomilý a ňuňu! :-D

    ReplyDelete
  3. Slečno L.,
    neskutečně milý článek.
    A moje knížky z dětství? Honzíkova cesta, Děti z Bullerbynu, Zajíček To-To, Pohádek jako kvítí, Mikulášovy patálie (ty čtu nadšeně i dneska), Lucie a zázraky a moc a moc dalších knížek...byla jsem hodně čtivý dítko ;-)...krásně jsem si zavzpomínala. Děkuju ti ;-).
    Vivi

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!