Saturday 5 May 2012

Rusalka

Ve čtvrtek jsme s mamkou navštívily naše divadlo, kde se hrála opera Rusalka v podání divadla v Ústí nad Labem. Toto představení jsem dostala k narozeninám od rodičů J., což mi udělalo velikou radost. Tak jsme se navlékly do šatů, já úspěšně natáhla první silonky bez roztržení a mohly jsme vyrazit!

Operu jsem měla možnost vidět poprvé v životě, takže Rusalka jako první pokus "zamilování se" do opery byla ten správný výběr. Sice nejsem ani po ní nějaký vášnivý divák oper, ale Rusalka byla rozhodně příjemná - ten pohádkový příběh a známé árie se mi zalíbily.


Navíc zpěváci a tanečníci byli báječní, orchestr ještě lepší - moc se mi líbily především dechové nástroje, kterými jsem do nedávna žila i já (v lidušce u nás ve městě jsem hrála na flétnu od 1. třídy, potom jsem zkoušela klarinet, příčnou flétnu nebo hoboj).. Líbily se mi i kostýmy a kulisy - i když kněžna měla příšerné saténové šaty a nechutný dlouhý umělý culík (ale možná tím splnila účel a byla tou negativní postavou). Ještě malá poznámka o princi, který tedy princem nebyl. Se svými kouty a podivnými pohyby mi přišel spíš jako nechutný úchyl než svůdný princ, ale je faktem, že jeho role také nebyla příliš kladná a navíc se má hledět na pěvecký výkon, který byl báječný u všech! 


Na závěr ještě poznámka, že opera má 3 dějství a tak trvala téměr 3 a půl hodiny, což bylo ke konci úmorné (malá rada - nechoďte na operu po skákání do písku o tělocviku).






1 comment:

  1. Na opeře jsem nikdy nebyla, věřím, že to musel být kouzelný zážitek, i když 3,5 hodiny je teda obdivuhodný výkon :-) Už jsem ani dlouho nebyla v divadle, škoda, škoda... Poznámka o princi mě vážně pobavila :-D

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!