Wednesday 29 August 2012

Do školy

Tak se nám to blíží, za několik dní nebo spíše hodin usedneme do školních lavic a na celých deset měsíců je neopustíme. Tedy my čtvrťáci, maturanti, z nich vylezeme trochu dříve a už v květnu se budeme potit před komisí u maturity (tedy doufejme, že tam zdárně dojdeme a že se snad také dozvíme podobu oné zkoušky dospělosti). 

Na poslední rok je nutné pořídit si veškerou výbavu, být pozorný a vše si poctivě zapisovat do sešitů - protože co si v hodně zapíšeš, to o svaťáku jako když najdeš. Ale znáte to, sliby = chyby. 
A už konec příslovím a pořekadlům, jen jsme chtěla říct,  že i přes to, jaké krásné sešity jsem si pořídila, si za pár týdnů přestanu v některých předmětech psát a radši budu poslouchat historky z kamarádčina víkendu nebo hrát piškvorky.



Ale alespoň na září mi snad má pilnost a puntičkářství vydrží, sešity nebudou mít zohýbané rohy a já budu pozorně sledovat výpočet na semináři matematiky, kterému nebudu rozumět, ale můj výraz bude značit, že vše je v pořádku (přeci se nebudu ptát hned první hodinu, jakto že výsledek příkladu 1+1 je vlastně 2 a jestli tam někde není chyba - na to bude dost času až před pololetím při vylepšování známky alespoň na 4,49). Jestli nevíte o čem mluvím, tak Vám velmi ráda přiblížím mé naprosté selhání při zápisu předmětů na letošní školní rok. Nevím, jak jsem mohla být tak klidná, když jsem klikala na "matematický seminář" a usmívala se při pomyšlení na matematiku 5x týdně a následně i přijímací zkoušky - čím je to blíže, tím více se děsím, že nezůstane u pěti hodin matiky, ale s doučováním a různými konzultacemi budu ležet v tomhle předmětu na úkor ostatním celý týden.

Na druhou stranu.. jsou ještě horší věci než je seminář z matematiky, co takhle národní srovnávací zkoušky 8. prosince? V kombinaci s přípravami na maturitní ples, autoškolou a celoroční brigádou mi připadá učení se na testy z všeobecných předpokladů a také základů společenských věd jako neřešitelná věc. Já mám ale výzvy ráda a prý jsem šprtík, takže zatím to vypadá, že se v září do této bitvy pustím.

Dost ale stěžování si a vzlykání, když jsem se do toho pustila sama. Průběžně si přes rok těchto uplakaných článků přečtete ještě dost. Teď jen mrkněte, čím jsem si udělala radost a skočte ještě taky nakoupit poslední sešity a tužky do penálu. Nebo se mi pochlubte, jak se připravujete Vy (ať už je to do prvního ročníku nové střední nebo vysoké školy či jste jako já jedním z těch nešťastných maturujících).


Šanony, jednoduchý design recyklovaných sešitů nebo vzory květin, bylin a spousta zeleně mě láká a tak jsem si kromě tužek, na které nedám dopustit, kružítka na matiku, které prostě musím mít (aspoň ve čtvrťáku) a gumy, které je u mě ooobří spotřeba, nakoupila i obálku, sešit a šanon z kolekce Flowers signature - v Optysu (sešit 30Kč, obálka 43Kč, šanon 73Kč + recyklované sešity za 21Kč).


Fotky jsou nějaké zastřené, vůbec nevím, čím to je. Foťák už asi stávkuje, což mě znepokojuje, protože to je to poslední, co si chci pořídit nového. Tak pro zatím omluvte zhoršenou kvalitu.



6 comments:

  1. Jak moc dobře ti rozumím :/ Na ty srovnávací testy nakonec asi nepůjdu, vůbec nevím, jak bych se měla připravovat a ani na to nemám finance. Ale tobě přeju hodně štěstí :)
    A pořídila sis krásné věcičky, já jich mám už taky spoustu :D

    ReplyDelete
  2. Srovnávací testy? Nevím o ničem, snad to nebudeme mít taky, bože. Stačí mi, že taky letos maturuju. A nákupy do školy já řeším až poslední den před začátkem nebo nejlíp první, druhý den, kdy už se do školy chodí, takže tohle mě nějak natahá zatím :D

    ReplyDelete
  3. nějak moc to žereš, varianta že po čase začneš na všechno kašlat je přijatelnější i možnější. Já na to kašlala skoro celý 4ták makala jsem převážně jen na otázkach, které jsem se stejně nestihla všechny naučit. Maturita je oštěstí i když o připravenosti z části taky, ale když ne a ne si vzpomenout na tu otázku co ses učila minulý týden štěstí je to hlavní :) mimochodem super sešity

    ReplyDelete
  4. :) kde jsou ty časy, kdy mi tohle všechno přišlo jako největší problém a nepředstavitelné, jak to zvládnu :). Moc ráda bych to vrátila zpět. Maturita je o štěstí, stejně tak jako spousta ostatních věcí v životě, ale právě proto, že je štěstí tak vrtkavé, se strachujeme. Přeju hodně pevných nervů !!

    ReplyDelete
  5. Závídím ti poslední rok, ikdyž maturovat se mi nechce :D, ale už chci z tý školy vypadnout, jsem teprve v půlce, ještě mám před sebou dva roky, ale věřím, že to uteče. Tak hodně štěstí :)!

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!