Wednesday 1 August 2012

PLACES TO VISIT: La kavárna

Dnes Vám přináším první článek nové rubriky s názvem "Místa, která navštívit" - hodlám přispívat tipy na restaurace, kavárny a další zajímavá místa pro gurmány nebo milovníky kávy a čaje.


Prvním místem je kavárnička v Jablonci nad Nisou, která je poměrně novým podnikem v tomto městě. Na místě této kavárny byla dříve opravna obuvi a atmosféra, která zde bývala, tu přebývá doteď. Švec byl starý, podivný pán, kterého jsem se bála, ale zároveň měl takové příjemné a zajímavé charisma.


La Kavárna má báječně vybavený interiér - jsou zde krásné starožitné kousky s francouzským šarmem, roztomilé a vtipné nápisy po zdech nebo detaily, kterých si všimnete až na druhý pohled a pobaví Vás (nebo pokud jste takový blázínci do blbůstek jako já, tak budete nadšeni!). Vše doplňuje příjemná tlumená francouzská hudba. Do té jsem blázen taky. Doporučuji podívat se na toalety, tam mají vtipné nápisy a hanbaté fotky na pánech.. ;) Pokud jste milovníky blogu Vivi nebo jí podobní, do tohoto podniku musíte na milion procent! ;) Zajímavě řešené je i venkovní posezení, za zadním traktem domu, mezi zdmi kavárny a dalšího sousedního objektu je udělané toto milé posezení - jako v Provence, že? :)


Ale co by byl interiér, kdyby se zde dobře nejedlo a nepilo. Ochutnáte místní i cizokrajné speciality - za mě zatím mohu doporučit francouzské Pamplemousse, Jabloneckou nebo Francouzskou limonádu - báječně osvěží.. a pro pány pivo Kocour se silnou kvasnicovou chutí. Sýrový talíř jako laskominka navrch není také špatná, tři druhy aromatických sýrů až z Francie. Ceny jsou více než příjemné!

Všechny produkty jsou fair trade (obchod, který se zaměřuje na dovoz ze zemí třetího světa a také by zboží mělo být z výroben, které neporušují lidská práva a nezaměstnávají nezletilé) a také bio kvality. Domácí koláče nebo pralinky jsou příjemnou tečkou na závěr, na tu jsme ale s Úžasňákem neměli místo v plném břiše. Tak určitě příště.. :)

V LaKavárně se často pořádají i akce, my se zrovna k jedné nachomýtli - degustace vín se someliérem, další jsou třeba různé literární večery nebo prodej uměleckých a módních kousků od místních návrhářů..

Připojuji odkaz na Facebook kavárny, kde najdete i více fotek, krom těch, které jsem odsud čerpala i já. A Vy mi na oplátku napište, jaké jsou Vaše oblíbené podniky, kam zajdete na kafíčko nebo si přečíst noviny - o tom, kde čtu noviny já a kde snídám, zase příště. ;)



11 comments:

  1. Takové snové místo, to by byla určitě větší bašta než pizzérka, kterou jsme navštívili v Jablonci, když jsme tam vloni byli, ta mi zůstane ležet v žaludku ještě dlouho :-D Tady to vypadá přímo idylicky, tak snad se třeba někdy sejdem u nějaké té limonády tam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si tedy zamlouvám tu Francouzskou, s limetkami a třtinovým cukrem byla táák osvěžující. ;)

      Ono celkově 90% pizzerií v Čechách nemá moc společného s těmi italskými a pizzy, co v nich vydávají za pravé italské už vůbec ne. Ale i v Jablonci můžeš najít jednu moooc výbornou. :)

      Delete
  2. Ou to vypadá naprosto skvěle! Až někdy budu v Jablonci, třeba si vzpomenu :)

    ReplyDelete
  3. Vyzerá to tam veľmi pekne! :)

    ReplyDelete
  4. Děkuji za komentář, moc mě potěšilo, že máš taky avon ráda :). Já na té značce vyrůstala a je škoda, že jí dost lidí nemá v lásce, ale tak každému sedne něco jiného :).

    ReplyDelete
  5. Jestli se nekdy vyskytnu v Jablonci, urcite tam zamirim, vypada opravdu skvele :)

    ReplyDelete
  6. ta kaviarnicka vyzera utulne..presne take miesta s charizmou mam rada :)

    ReplyDelete
  7. Úžasné místo :-)Úplně si tě tam dokážu představit :-)

    ReplyDelete
  8. jéé, chystám se tam od tý doby, co to otevřeli a ještě jsem se tam nedostala, ale po tvym článků si čas udělám co nejdřív:)

    ReplyDelete
  9. Škoda, že to mám do Jablonce přes celou republiku :( Vypadá dokonale :)

    Pokud navštívíš Pelhřimov ( i když, podle mě tam nic není :D), tak nezapomeň zajít do kavárny Na Kolíbce...:) Dokonalá kává, dokonalé prostředí ♥

    ReplyDelete
  10. Miluju kávu a čaje:)! Zatím jsem ale u nás nenarazila na nic, co by mi, jak se říká, vyrazila dech:) Tahle kavárnička vypadá dobře, i když pochybuju, že se jen tak dostanu do Jablonce:(

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!